Tidligere træner for klubben, Mark Pederson, knyttes igen til det vestjyske ishockeyflagskib, Esbjerg Energy

Vi er glade for at kunne tilføje Mark Pederson til klubben som scout. Mark besidder et kæmpe netværk i hockeyverdenen, og han vil være med til at evaluere og identificere spillere, som kunne være aktuelle for Esbjerg Energy, fortæller sportschef Philip Larsen fra Esbjerg Energy.

Med Mark Pederson tilføjer vi en masse erfaring til organisationen og en person med et godt hockeyøje. Med aftalen får vi endnu et sæt øjne på markedet, og vi er allerede rigtig glade for samarbejdet. Vi ser samtidig frem til at udvikle det yderligere i den kommende tid.

Mark Pederson er 58 år og stammer fra den lille by Prelate i den canadiske provins Saskatchewan. Som aktiv nåede den sympatiske canadier blandt andet 171 kampe fordelt over fem sæsoner i NHL. I Europa har Pederson blandt andet spillet i SHL og DEL.

Mark Pederson sender følgende hilsen:

Hey Energy fans,

Esbjerg har altid haft en særlig plads i mit hjerte, og jeg glæder mig til at vende tilbage til organisationen i en scoutingrolle.

Gennem årene har jeg opbygget et stærkt forhold til Philip, og da han kontaktede mig, fandt vi hurtigt en plan for, hvordan jeg kunne blive involveret i holdet igen.

Jeg ser frem til at bidrage til organisationen og hjælpe holdet med at fortsætte rejsen mod nye succeser.

Go Energy!

Mark Pederson fungerede i perioden 2014 til 2020 som cheftræner i Esbjerg Energy. Efter afskeden med Esbjerg har Pederson blandt andet været cheftræner for Augsburger Panthers i DEL og Rungsted Seier Capital.


Parker Gavlas er ny canadisk back til Energy-truppen