Metalligaen.dk er i luften i dag med nyheder, informationer, statistikker rundt om ishockeyens bedste liga

- Det har vi glædet os til, siger direktør for DIU, Ulrik Larsen og ligachef Kim Pedersen før lanceringen, der betyder, at Metal Ligaen bliver den første danske sportsliga, der har egen hjemmeside med statistik og daglig nyhedsdækning.

Som sæsonens skrider frem, får samtlige ni ligaklubber ligeledes en hjemmeside med samme ”look” som Metalligaen.dk. Det sikrer et samlet udtryk og samtidig kan Metal Ligaen indhente data, der sikrer den bedst mulige oplevelse for publikum.


- Øget synlighed for Metal Ligaen er et af de fyrtårne, vi satte i søen efter det flotte overskud fra VM 2018.  VM-puljen har givet os mulighed for at satse et solidt beløb på løsningen, der både skal styrke den daglige dækning af Metal Ligaen og ligaens tilstedeværelse på de sociale medier og i dagspressen. Det hele hænger sammen, og vi glæder os over den her satsning, siger Ulrik Larsen i forbindelse med lanceringen.


- Nu satser vi redaktionelt og med en solid nyhedsdækning, der skal bringe alle ligaens facetter frem i lyset: Dækning af kampe, omgivelser, fans og gode historier om spillerne i Metal Ligaen. Der er journalistisk frihed i dækningen på sitet, for vi vil gerne have et solidt og troværdigt medie, siger Kim Pedersen.


Hjemmesiden byder på nyheder, info og statistikker, men også videoer, podcasts og retro-historier omhandlende ligaens historik. Den vil blive suppleret af officielle konti på Facebook, Twitter og Instagram som kan benyttes både af fans og medier.


Metalligaen.dk er sat i søen i samarbejde med bureauet Combine i Aalborg.


- Vores fokus har været på at skabe en brugervenlig løsning, der appellerer til et bredt publikum på tværs af både computer, tablet og mobilen. Vi ser store perspektiver i samarbejdet om en samlet løsning, som man også ser i de amerikanske sportsligaer, siger Jonas Haldrup Nielsen, digital forretningsudvikler hos Combine.


Metalligaen.dk kommer i kølvandet på et nyt, fælles billetsystem, som Metal Liga-klubberne har lanceret i samarbejde med Venue Manager.


- Tilskuerne er vores vigtigste kunder i dagligdagen. Den nye portal har medført en lang række fordele både for spillere og tilskuere. Vi ønskede en multifunktionel løsning, der skulle give os mulighed for at skræddersy et stærkt produkt til tilskuerne og sikrer dem en optimal service.

- Vi samler alle aspekter af vores liga ét sted, hvilket giver os uanede muligheder på den kommercielle front, siger Thomas Bjuring, direktør i Aalborg Pirates og medlem af Ligaforeningens forretningsudvalg.


Odense Bulldogs omrokerer og får ny direktør Rosenthal har nydt sommeren: Nu starter vi forfra